انواع لوله پلی اتیلن

تقسیم بندری لوله های پلی اتیلن با توجه به روش تولید و کاربری آنها انجام میگردد:

 

لوله تک جداره همان طور که از نامش مشخص میباشد از یک لایه بصورت یکپارچه ساخته شده است. این لوله که به لوله پلی اتیلن تک جداره شناخته میشود از طریق تزریق مواد پلی اتیلن HDPE در دستگاه اکستروژن بصورت خطی تولید میگردد، عیب اساسی این لوله ها همانا تولید آنها تا سایز مشخصی است و سایزهای بالا را نمیتوان از این روش تولید کرد.

این لوله از اتصال کنار هم پروفیل های قوطی شکل پلی اتیلن که قبلا با روش اکستروژن تولید شده اند با استفاده از جوش اکستروژن تولید میگردد. این نوع لوله ها دارای مقاومت خارجی زیاد و امکان تولید در قطرهای بالا را دارا می باشند.همچنین وزن کمتری نسبت به تک جداره بوده اما خمش مقاومتی مناسبی نداشته و اتصال بین آنها کمی مشکل است.

  • لوله دو جداره پروفیل دار

این نو ع لوله که به دو جداره پروفیل دار معروف است از اتصال کنار هم ورق های پلی اتیلن به همراه یک لوله پلی اتیلن روی آن که روی یک قالب مرکزی قرار میگیرند تولید میشود، این لوله ها نیز از وزن مناسبتری نسبت به تک جداره دارا بوده اما مقاومت خمشی پایینی برخوردار هستند.

آخرین ویرایش در 1396/01/12

اشتراک گذاری مقاله

نویسنده

Super User

درباره ما

سایت لوله مارکت اولین سامانه استعلام قیمت لوله و اتصالات ایران با هدف پیشبرد و ارتقاء سطح علمی کاربران و سهولت در خرید و معاملات مرتبط ایجاد شده است.

آخرین پست ها

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه در جریان تخفیفات خدمات و محصولات ، سمینار ها قرار بگیرید !